معنی واژه کالای استوک در دیکشنری کالایی که در انبار مانده و استفاده نشده باشند، آمده است . اما در ایران این کلمه، برای کالاهایی به کار می رود که استفاده شده  و کارکرده هستند.دقیقا معادل کلمه (یوزد) که در اروپا و آمریکا استفاده میشود در واقع کالایی که در ایران به اسم استوک فروخته می شود، در واقع، کالای «استفاده شده»یا کارکرده ومعادل کلمه یوزد میباشد .

سابقه لپ تاپ های استوک ( کارکرده ) چیست

  1.  در اروپا و آمریکا اکثر فروشگاه های زنجیره ای بزگ برای جذب بیشتر مشتری، به خریداران مهلت تست (چند روزه یا یکی- دوماهه) می دهند. در این مدت، اگر به هر دلیلی مشتری دستگاه را نپسندید، می تواند به فروشگاه مراجعه کرده و دستگاه را عوض کند. دستگاهی که توسط مشتری به فروشگاه بازگردانده شده است، به انبار منتقل شده و به هیچ وجه، به عنوان دستگاه نو فروخته نمی شود.
  2.  شرکت های بزرگ مانند DELL و HP برای جلوگیری از توقف چرخه ی تولید و عرضه، لپ تاپ هایی که تاریخ گارانتی شان، در حال اتمام باشد را از مشتری، خریداری و آن را با لپ تاپ جدید تعویض می کنند، به این ترتیب، هم لپ تاپ های نو را فروخته اند، هم از فروش مجدد لپ تاپ های خریداری شده به کشور های دیگر ، سود خوبی کسب می کنند.

بنابراین لپ تاپ هایی که در بازار ایران به عنوان استوک فروخته می شوند معمولا بین چند روز ، تا چند سال استفاده شده اند. این لپ تاپ ها بسته به میزان سلامتشان، به گریدهای a، b و c رتبه بندی می شوند. توضیحات تکمیلی راجع به گرید و مقوله استوک در اینستاگرام استوک شاپ مشاهده نمایید.

دو دلیل مهمی که خرید لپ تاپ استوک (کارکرده ) را بسیار توجیه پذیر میکند کیفیت بسیار بالا و اختلاف قیمت بسیار زیاد با لپ تاپ نو ، است .

 استوک شاپ به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی لپ تاپ های استوک ( کارکرده اروپایی) افتخار دارد برندهای معتبر لپ تاپ های استوک (DELL، ASUS، HP و LENOVO) را با  بالاترین گرید و قیمت مناسب نه تنها در اختیارهمشهریان تهرانی، بلکه از طریق پست و تیپاکس در دسترس عموم هموطنان، در سراسر کشور قرار دهد.

تمامی لپ تاپ ها و محصولات ارائه شده، دارای دو هفته مهلت تست وتعویض  و دو ماه گارانتی رایگان می باشد. همچنین شما عزیزان می توانید لپ تاپ های خریداری شده ی خود را با پرداخت مبلغ ناچیزی، یک سال گارانتی کنید.